Digitalbyrå Rebla hjälper sina kunder med webbprogrammering, digital effektivisering, digital marknadsföring, wordpress och UX

Lyckat seminarium om digital annonsering

Gårdagens lyckade frukostseminarium om digital annonsering lockade besökare från många olika företag och branscher. Alla med ett gemensamt intresse – kommunikation.

Att använda sig av sociala medier och digitala plattformar för att annonsera och kommunicera är effektivt, både finansiellt och i mån att nå rätt målgrupp. Det mest unika med att annonsera i sociala medier är att du som annonsör har möjlighet att bygga din målgrupp utifrån intressen, ålder eller varför inte yrkestitel. Med andra ord finns möjligheten att nå en mycket specifik målgrupp.

Viktigt att ha med sig är dock att på dessa plattformar går kunskap före kapital. Du behöver inte ha någon gigantisk budget för att kunna annonsera. Däremot behöver du ha kunskap om hur du ska utforma din annons för att den ska passa på den valda plattformen. Utan förståelse för hur de olika sociala medierna skiljer sig och vilket tilltal som fungerar var, riskerar din kampanj att gå omärkt förbi.

Vill du veta mer om digital annonsering? Klicka här eller hör av dig till vår digitala strateg på maja@rebla.se så kan hon hjälpa dig.

[sg_popup id=2]